پاسخگویی ۲۴ ساعته بیمه سلامت به سوالات کرونایی

به گزارش ایسنا، آناهیتا کشاورزی گفت: در سامانه ۱۶۶۶ ما پاسخگوی سوالات افرادی هستیم که در خصوص بیماری کرونا دچار ابهاماتی هستند و در خصوص اینکه با توجه به علائم اظهار شده آیا احتمال ابتلا به بیماری کرونا هست یا خیر و در چه زمانی و با چه علائمی باید به بیمارستان یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند، راهنمایی می‌شوند.

وی ادامه داد: اطلاعات پزشکان و پرستاران به منظور پاسخگویی به مردم  براساس منابع وزارت بهداشت است. در صورتی که با توجه به علائم، تشخیص پزشکان احتمال بیماری کرونا یا آنفلوآنزا باشد، متناسب با علائم به مراکز بهداشتی و درمانی و یا به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند.

دبیر کمیته بیمه سلامت افزود: به سوالات در دو سطح پاسخ داده می‌شود. در سطح اول پرستاران راهنمایی‌های اولیه را درباره مسائل بهداشتی و ایمنی انجام می‌دهند و در سطح دوم پزشکان پاسخگوی سوالات مرتبط با تشخیص و راهنمایی به منظور دریافت درمان‌های لازم هستند. پرستاران در سه شیفت و پزشکان در چهار شیفت پاسخگوی سوالات به‌صورت ۲۴ ساعته هستند. پزشکان پاسخگو از همکاران  سازمان بیمه سلامت در ستاد و۳۱ استان کشورهستند و در موارد کمبود نیرو از نیروهای سایر بخش‌ها برای تکمیل کادر پاسخگویی استفاده می‌شود.

وی در ادامه گفت: بیشترین تماس‌ها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است. هر خبری که در فضای مجازی منتشر شده بعضا باعث نگرانی‌هایی می شود که بازتاب آن را در تماس‌هایی که مردم با این سامانه دارند، مشاهده می‌کنیم بنابراین توصیه می‌شود که افراد اخبار را فقط از منابع معتبر وزارت بهداشت پیگیری کنند.

به گزارش بیمه سلامت، دبیرکمیته بیمه سلامت در خاتمه تاکید کرد: سعی ما همواره بر این است که با توجه به فضای عمومی با دقت کافی در موارد غیر محتمل به ابتلا در جهت کاهش اضطراب و ایجاد آرامش و در موارد احتمال ابتلا راهنمایی‌های لازم دراختیارمردم قرار گیرد.

انتهای پیام

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس